• Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Auto width resolution
  • Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
  • default color
  • red color
  • green color

Infozmesta.cz

Neděle
20.5.
Svátek má: Zbyšek Nastavit jako
domovskou stránku
Home arrow Krnovský Info arrow Hnutí Duha Jeseníky míchá hrušky s jablky
Hnutí Duha Jeseníky míchá hrušky s jablky Tisk E-mail
Úterý, 02 září 2008 ( 21:57 )

prehrada.jpgKRNOV - Hnutí Duha Jeseníky vydalo před pár dny tiskovou zprávu „Heřminovská přehrada: beranidlo na státní rozpočet“, ve které mate nezasvěcené čtenáře médií, které zprávu přejímají (ECONNECT, Ecomonitor.cz, Trafika.cz, ...) Bez jakýchkoliv rozborů rozpočtu plánované přehrady v Nových Heřminovech poukazuje na náklady stavby a spojuje stavbu Kauflandu v Krnově se zanedbáváním povodňové ochrany města.

 

Celá tisková zpráva je bez úpravy zde:

 

Heřminovská přehrada: beranidlo na státní rozpočet

 

Cena heřminovské přehrady se neustále zvyšuje. Zatímco před pěti lety mluvilo Povodí Odry o dvou až třech miliardách, dnes se již otevřeně mluví o astronomické částce dvaceti miliard po započtení obchvatu kolem Heřminov a všech výkupů. Přitom má přehrada chránit jenom část obcí Zátor, Brantice a města Krnova před stoletou vodou. Projekt přehrady tak slouží jako beranidlo na státní rozpočet a jeho cílem je vypumpovat ze státní kasy co největší množství peněz na jednu jedinou stavbu. Pokud by Krnovu a Povodí Odry skutečně ležela na srdci protipovodňová ochrana města, pak by neumožnili stavbu Kauflandu v zátopové zóně v centru města. Hnutí Duha Jeseníky několikrát marně připomínalo místním politikům tuto skutečnost, ovšem bez jediné odezvy. Řeka se nyní nemá kde rozlít a pokud přijde povodeň zítra, budou její následky v centru ničivější než v roce 1997.

 

Ivo Dokoupil z Hnutí DUHA Jeseníky řekl:

„Přehrada, tak jak ji navrhuje Povodí Odry není opatřením protipovodňovým, ale je to způsob jak získat co největší státní zakázku. Už několik roků upozorňujeme na skutečnost, že chybí analýza škod z roku 1997 a že škody v Zátoře, Branticích a Krnově tehdy byly jenom 1,5 miliardy. Jak může být rentabilní a ekonomické prosazovat opatření za 20 miliard, které má zamezit povodním jež by způsobily maximálně desetinové škody? To může být rentabilní jedině v prostředí, kde rozhoduje ne odbornost a suchá ekonomika ale stranické kabinety napojené na stavební firmy.

Kdyby podnik Povodí Odry skutečně usiloval o protipovodňovou ochranu Krnova, Zátora a Brantic, pak by nemohl povolit výstavbu v zátopové zóně, která situaci katastroficky zhoršuje. Krnovský Kaufland postavený letos v zátopové zóně na místě kde v roce 1997 povodeň smetla vše co jí stálo v cestě je dokladem toho, jaká je skutečná motivace Krnova a Povodí Odry. Přehrada je nejen lákavou zakázkou ale i umožní zhodnotit pozemky kolem řeky v Krnově a jinde. Zatímco jedni se budou muset za dozoru státu stěhovat ze svých domovů, druzí na tomto stěhování bohatnou.“

 

Kontakt (z pracovních důvodů jenom do večera 29. 8. 2008)

Mgr. Ivo Dokoupil, tel.: 777 787 927

 

 

Cena plánované přehrady a souvisejících opatření se vyvíjí stejně, jako se vyvíjí varianty řešení protipovodňových opatření na horním toku Opavy. Odhadovaná cena nákladů stoupla po tom, co se Ministerstvo zemědělství a Ministerstvo životního prostředí dohodli na kompromisu menší nádrže v zájmu zachování rozhodující části obce Nové Heřminovy, což mělo za následek využití podstatně menšího objemu nádrže.

Výsledná koncepce je tedy charakteristická limitovaným účinkem ochranné nádrže a rozsáhlejšími zásahy v korytech toků v porovnání s dříve studovanou variantou tzv. „velké nádrže“. Tento fakt se projevuje zejména v úseku od nádrže Nové Heřminovy po Krnov včetně.

Polemizovat nad dohodou lze, ale politický konsensus rozhodl o menším retenčním objemu a větších úpravách po toku. Tím stoupnou předpokládané náklady z méně než 3 miliard na více než dvojnásobek. Způsobeno je to hlavně opatřeními níže po toku – zvedání mostů, úpravou koryta, demolic… Cenu přeložky I/45 (obchvat Zátoru a Nových Heřminovy) navíc nejde jen tak slepě přihodit jako vícenáklady k povodňovým opatřením, neboť by se časem nějaká varianta obchvatu připravovala a rozdíl mezi cenou bez stavby nádrže a se stavbou nádrže není zas tak markantní.

Stavba Kauflandu pak s protipovodňovou ochranou nemá nic společného. Město Krnov (resp. jeho zastavěná část) se snad z jedné třetiny nachází ve stanoveném záplavovém území. Zakázat výstavbu v tomto záplavovém území jednoduše nelze. Ke stavbám v záplavových územích je třeba souhlasu patřičného vodoprávního úřadu, který stanoví pro stavbu podmínky. Stavba celého obchodního centra způsobila navýšení stoleté vody v profilu toku v místě stavby o cca 2 cm, což nelze brát jako zásadní změnu.

Každý majitel nemovitosti u vodního toku bere riziko spojené s jeho zhodnocováním na svá bedra, stejně, jako záleží na něm, co si na svém pozemku postaví, je-li to v souladu s právními předpisy, územními plány… Stejně tak je obrazem každého města, jak dokáže jeho rozvoj po urbanistické stránce řídit. Se zanedbáním povodňové ochrany zmiňovaná akce nemá opravdu nic společného.

 
Plánovaná opatření na horním toku Opavy, jejichž součástí je stavba nádrže v Nových Heřminovech, umožní zvýšit ochranu v Krnově na stoletou vodu oproti současné dvacetileté, což oproti 2 cm zanedbatelné není.

-koch-

K tématu:

O přehradě bez emocí. Nové Heřminovy se částečně zachovají.

 

 

 

 

 




  Komentáře (16)
1. Přidal Marek, 28-10-2008 18:46
Hnutí Duha je k tomy, aby bylo brzdou neuvážených kroků ve vztahu k životnímu prostředí. Na to tady a v celorepublikovém měřítku tak vyjímečně i funguje. Stavba přehrady po cca osmdesáti letech diskuzí a zvažování možností¨však neuváženým krokem určitě není.  
Přehrad bude muset být na našem území ještě pár desítek za pár (stovku?) let. Heřminovy tak mohou být rády, že jsou na řadě a mají jasno narozdíl od těch míst, které budou desetiletí čekat, ža budou minimálně stejně potřebné pro výstavbu přehrady. Ať už jde o protipovodňovou ochranu, či zadržení potřebné vody v krajině.  
A vcelku se těším. Zas taková louže to nebude a údolí může být "krásnější" než doposud.
2. Přidal Bruntalák, 16-10-2008 18:04
O co pozitiva pro města nad přehradou, na to jste nemysleli? Vždyť Bruntál dokáže těžit z Harty, těžit z Heřminov bude určitě taky.
3. Přidal Turista, 14-10-2008 16:47
Nepochopil jsem taktéž souvislosti v tiskovce. Přes Heřminovy jezdím často a mé nejkrásnější údolí je jinde. Místní s radostí podepisují smlouvy o prodeji svého majetku a těší se na svůj nový domov.  
A šel jsem přes Pelhřimovy a mrknul se na tu střechu. Spackaná je pohledem laika. Jak ty trámy drží na sobě. Výřezy jsou evidentně jinde, než by měly být. To je však věc majitele a co si tam dá je jeho věc. Při stavebním povolení se vše určitě prověřilo a pokud nebude stavba vpořádku, tak se majitel kolaudačního souhlasu určitě nedočká. Vždyť tam budou třeba chodit i lidi.  
Jako ten Kaufland v tom Krnově. Taky do toho, co na pozemku vyroste nikomu nic není, pokud splní zákony. Prý tam mohl být i park. A kdo by přeplatil odhadem 30 - 40 miliónů za pozemek pro park??? Třeba Hnutí Duha? Třeba město? To by byli občané rádi.  
I 10 miliard není pro státní rozpočet zas tak hodně. Přírodě to neublíží, ta si s tím zajisté poradí. Voda je vzácná a bude vzácnější, což je stejný fakt, jako že budou přívalové deště častější.
4. Přidal Marta, 26-09-2008 13:24
Převedením vody přes město se jen zrychlí tok vody pane Dokoupil. Spolu s ochrannými hrázemi je takové plánování nakládání s vodou bráno až jako poslední řešení, které ale nic neřeší. Přehrada má tu výhodu že nám vodu na nějakou dobu v té krajině taky zbrzdí. Souhlasím s velmi pečlivými odhady, které předpokládají již v roce 2030 první problémy s chybějící vodou.  
Přehrad budeme muset stavět více a vždy se nějaké území zatopí.  
Studie pana Čermáka se snažila vodu přenést přes Krnov. A to idealisticky. A pan Čermák zpracovával svou studii na jasné oponentní zadání. Přehrada v Nových Heřminovech dává protipovodňové ochraně přidanou hodnotu zadržené vody v krajině i ten rekreační potenciál. Věřte že se řešily mnohé způsoby, ale nevyšlo to.  
Náhrada škod je pak věc druhá. V Holandsku dává stát 8-10 násobek tržní ceny za nemovitosti v plánovaně zatápěných oblastech. My se je teprve chystáme stanovit.  
A ta hodnota přehrady je opravdu nižší, než tvrdíte vy. Opradu tam máte nakumulovány i náklady na veškerá opatření v krajině, která by se dělala i bez ní. Ta studie malé varianty a dalších opatření je opravdu dražší, než velká varianta. Ovlivní stoletou vodu, která už se pak bude dát lépe technicky převést přes níže položené území.  
Souhlasím s Ferdou a ptám se. Proč se nesnažíte o to aby se přehrada postavila co nejčšetrněji a nesnažíte se s projektanty spolupracovat na opatřeních v krajině? Zachování říčního kontinua bude určitě vyškrtnuto kvůli takovým, jako jste Vy. Těm co jde o peníze.  
A že se jedná o nejkrásnější údolí v Jeseníkách. To si nechte do poezie. Nejkrásnější údolí v Jeseníkách je to ke kterému máte nejkrásnější vztah. Na kubcích zadržené vody se ale krása nehledá!
5. Přidal Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny , 24-09-2008 07:47
Postavit přehradu v Nových Heřmínovech je správné rozhodnutí, které ocení další generace s odstupem padesáti nebo sta let. To že jsou ekologové proti všemu (přehrada,kaufland,radar) je smutné. Pokud chtějí udělat něco pro přírodu, tak jim radím vzit do rukou hrábě a jít čistit příkopy nebo potoky od odpadu. Nebo sázet stromy a keře. Já jsem na svém pozemku vysázel okolo třiceti lesních stromú, a to se za velkého ekologa nepovažuji. Kdyby každý ekolog udělal něco fyzicky pro přírodu a ne jen řečnění a tlachání to by naše příroda vypadala jinak.
6. Přidal Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny , 16-09-2008 05:31
Mila pani Jano (mrzi mne ze nemate porad jeste odvahu se podepsat - nerad komunikuji s anonymy, mam strach abych jim neublizil nejakym svym nazorem kdyz maji oni strach se postavit za ten svuj), kostel v Pelhrimovech je goticky z roku 1275, v soucasne dobe je to nejstarsi pamatka opravovana v MS kraji. Podle Vas je to bezvyznamne? Podle nas ne. Mame povinnost vuci nasim predkum, po jejichz cestach chodime a v jejichz domech bydlime, chranit to co nam zachovali. Nastesti to mnozi chapou lepe nez vy. Treba deti, ktere se kazdy rok sjizdeji a bezplatne na kostele pracuji aby vybudovali misto kde se budou jednou na koncertech, vystavach a taborech schazet jejich deti a mozna i deti Vase. Kostel nebude slouzit jako nas pomnik ale jako misto setkavani se - tak jak tomu bylo do te doby nez do kraje prisli komunisti a setkavani zakazali. Mozna to bude pomnik tem vsem detem, ktere na kostele pracuji a pracovali a odmitli verit tomu, ze kostel nelze zachranit. Krov byl zhotoven odbornou firmou Pyroma ze starych tramu a v rijnu bude strecha zakryta krytinou. Statik navrhl a pamatkari schvalili zelezobetonovy venec, ktery zpevnil korunu zdiva, pote jsme dozdili zdivo a zhotovili novy strop z 12 m modrinovych tramu. To vse vy nazyvate "zpackanou rekonstrukci kostela"? Nepripadate si aspon trochu srandovne? Vratim se ale ke Kauflandu: neni pravda ze tato kauza nesouvisi s prehradou. Naopak. Mesto, ktere neustale povoluje zastavbu v zatopovych zonach (a to i v Branticich) pak samozrejme ma problem s protipovodnovou ochranou. Zacalo to zasypanim odlehcovaciho kanalu na Vodni ulici, cimz se vytvoril problem v centru mesta. Pokracovalo spatne naprojektovanymi mosty a podcenenim sily vody. A to vse delali inzenyri s diplomy (ktere by ovsem meli vratit). Do svizelne situace se tedy Krnov dostal sam tim, ze ignoroval reku. Podle mne neni moralni aby zadal po jine vesnici aby se nechala zlikvidovat jenom proto aby On nemusel sve problemy resit na valstnim uzemi vlastnimi silami. Studie pana Cermaka prokazala, ze zvednutim mostu a malymi zasahy za malo penez by slo Krnovem protahnout 100 letou povoden. Nikdo se ale jeho variantou vazne nezabyval a my opravdu nemame ty dva miliony na to, abychom nechali koryto reky zamerit (Povodi Odry panu Cermakovi odmitlo poskytnout data ziskana za penize danovych poplatniku!!) a prohnat variantu pocitacovym modelem. A kdyz zadame abychom byli prizvani k jednanim za zavrenymi dvermi o tom, jak bude protipovodnova ochrana vypadat, nepusti nas k tomu ani Ministerstvo zivotniho prostredi! A to tam mame sveho zeleneho ministra! Upozornoval jsem starosty dotcenych obci nekolikrat, ze zvolili spatnou variantu a spatne konfliktni reseni, ktere vyhovuje Povodi Odry ale nam v udoli neprinasi nic. Nebyt prehrady uz davno se mohly opravit hraze po Nemcich, vybudovat dalsi, pripravit mobilni hrazeni, zdokonalit varovny system, zvednout mosty, vybudovat u mostu nulte pilire, rozsirit koryto reky v Krnove a vybudovat sterkove plaze pro rekreaci ... to vse uz davno mohlo byt a za malo penez. Takto nemame nic, jenom projekt doprovazeny demolicni cetou - projekt ktery ma zbourat vice domu nez dokazala 600 leta povoden v roce 1997! To je prece absurdni. Co nezbourala povoden to si zbourame my sami! To prece neni ochrana pred povodni - to je kapitulace pred vodou a pred vlastni politickou neschopnosti. Bohuzel v prostredi, kdy lez se stala normou jiny vysledek nelze ocekavat. A panove z Povodi Odry jsou spokojeni. jezdi ve svych Octaviich sem a tam, produkuji studie za miliony a zadavaji zakazky svym spratelenym firmam. Jim nejde o ochranu pred povodnemi - kdyby jim o to slo tak by stacilo zajet do Nemecka a zeptat se tam! - jim jde o vlastni praci a penize. Ve firme Tchas, ktera je partnerem PO a dostava od ni miliardove zakazky a zrejme by stavela prehradu pracuje bratr generalniho reditele Povodi Odry. Po te co jsme to zjistili zmizelo jeho jmeno se seznamu zamestnanci na netu. Na mou otazku na setkani v Herminovech zda tam jeho bratr jeste pracuje se pan generalni jenom povysene usmal. Zakon o verejnych zakazkach je diky ODS a CSSD udelan tak, ze jemozna korupce ve vsech vyberovych rizenich a neni mozny zadny dohled verejnosti. V takovem prostredi se nelze divit, ze stavebni prace jsou u nas drazsi nez v Nemecku a ze se budou dal stavet nesmylne stavby placene statem. Neexistuje totiz asi sila, ktera by to dokazala zastavit, system je uzavren a verejnosti a novinarum nepristupny. Jedine odpor herminovskych a mezinarodni soud, na ktery se chystaji, muze poukazat na skutecny stav veci v CR a zachranit obec Herminovy.
7. Přidal Jana, 15-09-2008 22:25
Prosím Vás, pane Dokoupil, nikoho jsem neosočovala 20 miliadr je prostě nějaký součet různých položek. Kdyby byla velká varianta přehrady stála by do 4 miliard, malá s dalšími zásahy vyjde tak na dvojnásobek. A stavbu obchodu mícháte se stavbou přehrady jak se Vám to hodí. A kostel jsem právěže viděla. Bylo mi líto při pohledu na krovy těch, co tam nadšeně pracovali . A to nejsem vůbec statik. Osobně v opravě této památky moc smyslu, kromě vytvoření vlastního zázemí, pomníku, opravdu nevidím, promiňte. Taky máte svůj subjektivní názor, já však svůj subjektivním nazývám.  
A pan Čermák odvádí dobře svou odbornou práci oponenta. Taktéž vytahuje z obsáhlé studie.  
A pro ty, kteří by chtěli dozvědět nějaké bližší informace je k dispozici zelená linka 800 222 008.Jestli ještě jede. 
 
Díky za jakoukoliv diskuzi.
8. Přidal Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny , 15-09-2008 19:11
K tematu doporucuji clanek odbornika: http://www.ekolist.cz/nazor.shtml?x=2086583.
9. Přidal Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny , 15-09-2008 18:40
Tomu slovu "kusujte" velice dobre rozumim. Znam jej z dob STB. Asi Vam tehdy utkvelo ve slovniku pane INPOSERO.
10. Přidal Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny , 15-09-2008 18:37
Analyzu skod pry zhotovilo Povodi Odry. Samo uvadi, ze skody na obecnim a soukromem majetku v Zatore, Branticich a Krnove byly v roce 1997 1,5 mlrd Kč. Uvedl to pan ministr zemedelstvi na muj dotaz v Herminovech.
11. Přidal Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny , 15-09-2008 18:34
Dovolim si udiv nad tim, ze nekdo ma odvahu se vyjadrovat k vecem o kterych zjevne nic nevi. Celkem chapu, ze se boji podepsat. Tzv. "spackana rekonsrukce kostela" probiha uz tretim rokem a kostel je diky spackanosti zachranen. Udelali jsme zelezobetonovy venec, vyzdili rimsu a dokonce roku bude pokryta strecha. Dovolim si malou otazku: kolik pamatek jste zachranila Vy slecno Jano. Ale to nevadi, muzete se pridat k tecm 30 mladym lidem kteri se kazdorocne ucastni naseho tabora a trochu si zapracovat... 
Poznamka dve: nikdo mi neodpovedel na otazku proc je treba chranit 20 miliardovou investicí (rozumej prehradou) majetek obcí a lidí za 1,5 miliardy a proc je to ekonomicke? Pokud si neprectete pozorne argumenty toho druheho a nepokusite se na ne najit nejaky vlastni argument tak jenom tezko muzeme vest nejakou diskusi. Pak skoncime u osocovani a nadavek typu "Duha Jeseníky jen tak plácá a plácá".
12. Přidal INPOSER, 15-09-2008 18:27
Analýzu škod z roku 1997 Vám nikdo neposkytne pane Dokoupil. Až následkem těchto povodní se začaly vytvářet systémové nástroje jak na řízení, organizaci záchraných prací, postupů tak na sběr dat o povodních všeobecně.  
Ta data vůbec neexistují, tak po kom je furt chcete? Osobně si tu povodeň pamatuji a opravdu nestavím na první místo rentabilitu a ekonomickou únosnost, ale právě minimalizaci možností opakování se povodní ve městech, když už je nám tu předci postavili.  
A od kdy Povodí Odry, jako správce toku, rozhoduje o umisťování staveb? Na to jsou úřady! Správce toku vydává maximálně své nezávazné stanovisko. 
A myslíte si, že by si příslušné úřady dovolily v takové kauze svá rozhodnutí podceňovat a stavět na dojmech, jako to děláte Vy? Podívejte se kolik Krnova je v záplavovém území! Opravdu tam stavět je normální. 
Navíc, za pár desítek let podobných přehrad bude muset vyrůst daleko více, aby nám voda všechna neodtekla. Jsme na střeše Evropy a na tom nic nezměníme. 
Kušujte :-(
13. Přidal Jana, 14-09-2008 11:52
Duha nic nemíchá, Duha Jeseníky jen tak plácá a plácá. Nebo ví někdo o nějaké její aktivitě, která by směřovala k ochraně životního prostředí nebo vůbec k něčemu konstruktivnímu? Teda krom zpackané rekonstrukce kostela, ale to si dělají pro sebe.
14. Přidal Marcela, 10-09-2008 17:05
Prosím Vás, zda máte více informací k přehradě, tak je lidem zprostředkujte. Laická veřejnost, jejichž názory řídí televize a v malém místní tisk se nechají ovlivnit, tím, co se na venek pouští. Taková tiskovka od Duhy je tomu příkladem. Člověk bez vlastního názoru snadno přijme názor někoho dalšího, ikdyž je takový demagogický paskvil.
15. Přidal Martina, 05-09-2008 12:04
Hnutí Duha by mělo prosazovat velkou variantu nádrže. Bezesporu je to levnější řešení a může mít pozitivní vliv na rozvoj regionu. Tzn. zlepšení životního prostředí tj. toho, co nás obklopuje, jak nám říkali už na základní škole. 
A pan Dokoupil :-)))) jen ať jim to vede aspoň to nikam nepovede. Kvůli takovým ruce pryč od ekologie.
16. Přidal Ferda, 04-09-2008 16:58
Naštěstí Duhu Jeseníky nebere nikdo vážně. Tiskovka je příkladným demagogickým tlacháním, které z ni obvykle vychází. Od kdy jde takovým rádoby ekologům prvořadě o ekonomické aspekty? A spojovat stavbu Kaufladu s přehradou je opravdu mimo mísu.  
Namísto, aby u přehrady prosazovali ekologické aspekty, jako je zajištění říčního kontinua pomocí obtoku nádrže, což je jednou u variant, ale právě kvůli ekonomickým aspektům se varianta určitě nebude realizovat nebo aby prosazovali velkou přehradu, když by jim mělo jít o životní prostředí, které je určitě s rozvojem regionu svázané.... 
Paradoxně si tak lze představit titulkek: KVŮLI EKOLOGŮM NEBUDE ZACHOVÁNO ŘÍČNÍ KONTINUUM - DUZE ŠLO O PRACHY. 
Pane Dokoupil, nic raději nepište, jen to tomu hnutí ubližuje, nemá to hlavu, nemá to patu.


Přidat komentář
Jméno:*
E-mail:
Komentář:*

Pro vložení komentáře, prosím, vyřešte úlohu:
8H2         APT      
  E    2    T     KJG
LA4   G54   X6P      
F      U    G 5   8R4
8P2         G7C      

powered by AkoComment Tweaked

 
< Předch.   Další >


 

Z ostatních regionů:

Petice za stavbu obchvatu Bruntálu doprava_rekonstrukce_most.jpg BRUNTÁL - Myslíte si, že doprava v Bruntále je příliš hustá? Vadí vám kamiony projíždějící prakticky středem města? Chcete více klidu a bezpečí na brunt&aacu...
 

Karviná bude regenerovat veřejná prostranství na sídlištích karvina_sidliste.jpg KARVINÁ - Karvinská sídliště Ráj a Hranice se dočkají regenerace doslova na přání – projektanti do plánů zahrnuli výsledky dvou anket mezi obyvateli, v nichž na podz...
 

Výstavba lávky omezí dopravu zakaz.jpg ČESKÝ TĚŠÍN - Změnu organizace dopravy si vyžádá výstavba nové lávky pro pěší přes hraniční řeku Olši v Českém Těšíně. Na dosud jednosměrn&eacu...
 

Zhruba 60 milionů korun letos rozdělí Nadace OKD logo_nadace_okd.jpg OSTRAVA – Nadace OKD, druhá největší firemní nadace v České republice, letos rozdělí mezi neziskové organizace a obce zhruba 60 milionů korun. Speciálně se přitom zaměří na podpor...
 



Info Market